FOLLOW
facebook instagram twitter

Audi House of Progress

Audi-0

Audi-2

Audi-3

Audi-4

Audi-5

Audi-6

Audi-7

Audi-8

Audi-9

Audi-10

Audi-11

Audi-12

Client
Audi
Category
Planning, Influencer Marketing, Digital Installation, Application
Audiが世界初、次世代型ブランドストア「Audi House of Progress Tokyo」を1月14日、期間限定オープン(5月31日まで営業予定)。
内装デザイン、デジタルコンテンツや運営までトータルディレクションを行いました。

会場は高級ブランドや多くのセレクトショップが立ち並ぶハイファッションの中心である南青山。
拠点に合わせて内装にもこだわり、会場からAudiの洗練されたデザイン性やプレミアムな品質を感じることができます。

会場のコンテンツとして、コンセプトカーの展示や最新モデルの試乗会を実施。
Audiの車を実際に体験でき、お客様に大変好評を頂いております。

また、Audiブランドの歴史や哲学、デザインを最新のデジタルコンテンツで演出。
プロジェクションマッピングとジェスチャーコントロールを組み合わせ、ARのように本を読む体験や、
壁に描かれたワードを指差すとセンサーで感知し、Audiからメッセージが表示されるコンテンツなど、
最新の表現方法を用い、Audiならではの先進的な価値観を味わうことができます。

新型コロナウイルス対策としては、デジタルコンテンツを全てタッチレスに。
全館も抗菌コーティングを行い、安心してお客様にお楽しみ頂いております。

また、期間中は、サステナブルで未来志向のテクノロジーを持った他ブランドとのコラボレーションイベントを実施予定。
イベントを通してよりAudiの世界観を感じることができます。
Audi opened the world's first next-generation brand store "Audi House of Progress Tokyo" on January 14, 2021 (scheduled to be open until May 31, 2021).
We provided total direction for the interior design, digital contents and management.

The venue is located in Minami Aoyama, the center of high fashion where many luxury brands and select stores are located.
The interior design was carefully chosen to match the location, so that visitors can feel the sophisticated design and premium quality of Audi.
The venue's contents include concept car exhibits and test drives of the latest models.
Visitors can actually experience Audi cars, which has been very well received by customers.
In addition, the history, philosophy and design of the Audi brand are presented through the latest digital content.
By combining projection mapping and gesture control, visitors can experience reading a book as if it were AR.
In addition, there will be content that displays a message from Audi by sensing gestures of words drawn on the wall.
These are just a few examples of how Audi's advanced values can be experienced using the latest methods of expression.
As a measure against the new coronavirus, all digital content has been made touchless.
The entire building has also been coated with antibacterial coating to ensure that customers can enjoy the experience with peace of mind.
Also, during the period, we plan to hold collaborative events with other brands that have sustainable and future-oriented technologies.
Through these events, you will be able to experience more of Audi's world view.