LANCÔME

Client
NIHON L'ORÉAL K.K.
Category
Planning, Digital Installation, Digital Service
2022年9月30日~10月2日までの3日間、青山・表参道エリアにあるスパイラルガーデンで開催されたランコムの世界観を体験できる、期間限定のスペシャルポップアップイベント『ランコム 美肌菌ステーション』を、VOGUESTUDIOディレクションのもと、制作・デジタルコンテンツの提供や運営まで担当いたしました。

『ランコム 美肌菌ステーション』は、美肌菌に着目した研究から誕生したランコムのNo.1人気美容液「ジェニフィック アドバンスト N」の魅力を存分にお伝えするとともに、スキンケアの「過去・現在・未来」について学び、様々な体験よりお客様がご自身の肌と向き合うことで、美しく強く輝く肌への“出発点”へ誘います。
この度のポップアップイベント開催における全体企画・制作をVOGUESTUDIOディレクションのもと行ったほか、ランコムスキンケアの研究や秘密に迫る体験型コンテンツを開発し提供いたしました。

体験型コンテンツ「ステーション」では、目で見て分かる・手で触れて感じる肌体感からお客様の肌悩みを紐解く診断コンテンツの提供に加え、世界で唯一の「日本専用フォーミュラ」を体験いただく為に手をかざすと、手のひらにみずみずしい美容液と特別なプロジェクションマッピングが広がるオリジナルハンドプロジェクションの仕掛けをご用意。
また、イベント運営においては非接触型来場者管理サービス「WeCALL」を導入したことで徹底した新型コロナウイルス対策により、お客様には安心してご来場いただきました。
Under the direction of VOGUESTUDIO, we were in charge of the overall planning, production, provision of digital contents, and operation of "Lancôme Beautiful Skin Bacteria Station”: a limited-time pop-up event held at Spiral Garden in the Omotesando area of Aoyama for three days from September 30 to October 2, 2022, where visitors could experience Lancôme's world view.

The "Lancôme Beauty Skin Bacteria Station" conveys the appeal of Lancôme's No. 1 popular serum "Genifique Advanced N," which was born from research focusing on beauty skin bacteria, and offers various experiences to learn about the "past, present and future" of skin care. Through these experiences, visitors are encouraged to confront their own skin, returning to the "starting point" for beautiful, strong, and radiant skin.
In addition to the overall planning and production of the pop-up event under the direction of VOGUESTUDIO, we developed and provided interactive content that explored the research and secrets of Lancôme skincare.

In the interactive content called "Station", we provided diagnostic content that unraveled customers' skin concerns based on seven visible and tactile skin sensations. To enable visitors to experience the "Japan-exclusive formula," we also created an original hand projection device displaying a fresh serum and special projection mapping on the palm of the hand.
For the event operation, we introduced “WeCALL”, a non-contact visitor management service, as a measure to prevent coronavirus infection, to ensure the safe arrival of guests.