LAURA MERCIER

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Client
資生堂 / LAURA MERCIER
Category
Planning, Digital Installation, Digital Service, Photo Video Booth, Still & Film
資生堂グループのメイクアップアーティストブランド「LAURA MERCIER(ローラ メルシエ) 」の新商品のプロモーションにおいて、デジタルコンテンツを提供いたしました。


3月6日~11日@伊勢丹新宿店、3月24日~26日@阪急うめだ本店で開催されたポップアップイベントでは、デジタルメイクアップ体験が可能な「#MirrorSnap」と、 商品が置かれたセンサー内蔵のボックスを動かすと商品説明の動画が自動で再生される独自開発の「インタラクティブシェルフ」を提供いたしました。



◆デジタルメイクアップ体験

#MirrorSnap を利用したデジタルメイクアップ体験では、新コレクションのテーマである"SHADES OF PARIS & NEW YORK"の代表的な2つのメイクパターンを疑似体験することができます。実際にタッチアップするのではなく、#MirrorSnap によってモニター上で気軽に2パターンのカラーリングを試し、比較することができるため、自身に似合うカラーを手軽に見つけることが可能です。



◆インタラクティブシェルフ

新商品が並べられた台の中央にモニターを設置。指定の位置にセンサーを内蔵したボックスごと商品を動かすと、中央モニターに商品のプロモーション動画が再生されます。商品説明の書かれたPOP広告を読むのではなく、動画による商品説明を見ることで「体験」を通じて商品の魅力をより印象的に訴求することが可能です。
The promotion of the new product lineup for LAURA MERCIER, a high-profile makeup brand offered through the Shiseido Group, was mobilized as a means of showcasing the options with digital contents.

Chosen as the occasions for this unveiling were pop-up events at two leading department stores – the Isetan Shinjuku Store in Tokyo on March 6 to 11, and the Hankyu Umeda Main Store in Osaka on March 24 to 26. Two ingenious installations were highlighted at both venues. The first was a #MirrorSnap unit engineered to allow potential customers to experience the intriguing dimension of “digital makeup.” The second was our independently developed “interactive shelf,” in which moving sensor-equipped boxes holding products are used to trigger automatic replays of videos profiling the item choices.



◆ Digital Makeup Experience

This digital makeup dimension, built around the #MirrorSnap, is geared for simulated encounters with two leading makeup patterns within the new collection – now being advanced under the theme of “SHADES OF PARIS & NEW YORK.” #MirrorSnap opens the door to simulated application of the two coloring patterns with no need for actual touchups. The ability to engage in creative comparisons of the different hues allows customers to readily discover colors best suited to their own personal styles and tastes.



◆ Interactive Shelf

With this true attention grabber, a monitor is set up in the middle of shelf-like stands where the new product lineup is on display. Moving boxes with built-in sensors containing products to set positions activates a product promotion movie on the centrally located monitor. In this way, product profiles are furnished not only with text-based POP ads, but also through the medium of high-tech video images. This multitalented experience facilitates even more vivid and memorable appeals for the featured product selections.