TWICE 5TH WORLD TOUR
‘READY TO BE’ in JAPAN SPECIAL

Client
JYPエンターテインメント
Category
Photo Video Booth, Camera Service, Booth Production
2024年7月13日・14日より大阪・ヤンマースタジアム長居公演を皮切りに、全国3会場6公演にて行われたAsia No.1 最強ガールズグループ「TWICE」の自身5度目のワールドツアー「TWICE 5TH WORLD TOUR 'READY TO BE' in JAPAN SPECIAL」の会場限定スペシャルコンテンツとして、#MirrorSnapProを導入いただきました。

1枚のフォトプリントに4カットデザインの撮影データを組み合わせ可能な『4カットフォトプリント機能』を搭載した#MirrorSnapPro10台を、本公演において会場限定で体験できるコンテンツとして提供。ワールドツアー日本公演のコンセプトに沿ったオリジナルデザインでラッピングされたフォトブースおよび限定フォトフレーム制作を担当し、撮影時に自由に使用できるメンバーカラーのハートプロップスを用意するなど、会場参加の特別感を演出いたしました。

その場でプリントアウトされる撮影データには公演日・会場名が印字されるだけでなく、TWICEメンバーが全員集合したポートレートのプレゼントもあり、ONCEの素敵な思い出づくりに貢献するとともに、撮影後はQRコードよりダウンロードした思い出の1枚を専用ハッシュタグを付けてSNS投稿を促進させるなど、ワールドツアーの臨場感を楽しめるコンテンツとしてご利用いただきました。
Starting from July 13th and 14th, 2024, at the Yanmar Stadium Nagai in Osaka, TWICE, the no.1 girl group in Asia, kicked off the Japan leg of their 5th world tour “TWICE 5TH WORLD TOUR ‘READY TO BE’ SPECIAL in JAPAN,” which was total 6-day performances in 3 cities. As a special content exclusive to the venues, our #MirrorSnap Pro was installed.

For each date of the concert, we provided ten units of #MirrorSnap Pro equipped with the “4-Cut Photo Print Function,” which allows for combining four different shots into a single photo print design, as the special content they can enjoy only at the venues. We were also responsible for creating the photo booth wrapped in an original design that aligns with the tour concept, as well as producing exclusive photo frames. Additionally, to enhance the special experience for attendees, we prepared heart-shaped props in the members' colors that could be used during the photo sessions.

Not only does the photo data instantly printed on the spot include the performance date and venue name, but there was also a special gift of a portrait featuring all TWICE members. In addition to contributing to creating wonderful memories for their fans ONCE, we encouraged SNS posts by adding an original hashtag to the downloaded photo from a QR code after the shoot, helping to enhance the immersive experience of the world tour.