YSL BEAUTY ZONE

Client
NIHON L'ORÉAL K.K.
Category
Planning, Digital Installation, Digital Service, Booth Production
YSL世界初のオンライン&オフライン同時開催、美肌再現ファンデーション「オールアワーズ リキッド」の発売を記念したグローバルイベント『YSL BEAUTY ZONE』のバーチャルイベントにて、バーチャル空間制作サービス「VTQ(ブティック)」を提供するとともに、全体企画・制作・運営までトータルディレクションを担当いたしました。

YSLの“今”をあますことなく表現する「YSL BEAUTY ZONE」のテーマは、『PUSH THE BOUNDARIES ‐ 今、ビューティはパワーになる。』
これまでにないエキサイティングな体験と、「美しくなることで強くなる」「誰もが変われるチャンスを手に入れる」特別なビューティアイテムや限定コンテンツが揃います。


【VTQの提供について】
オンライン開催となるバーチャルイベントでは、“TOKYO CITY” をイメージした「YSL BEAUTY ZONE」バーチャルタワーが出現し、5階建てのタワーの各フロアにYSLを代表するアイコン製品が陳列されています。
3D CG空間で臨場感あふれるオリジナル空間を設計・構築する「VTQ」の提供により、ブランドが提案する世界観を演出し、リアル店舗とECサイトの長所を組み合わせた購入体験が実現します。

<VTQの活用メリット>
■ 実店舗がなくとも、バーチャルブティックや仮想空間限定ストアなど、ゼロからの設計・構築が可能です。
■ リアル店舗にお越しいただけない方でも、オンライン上にて店舗体験をお楽しみいただけます。
■ ブランドの世界観を演出したオリジナル空間では、様々な仕組みを設けることができます。


【トータルディレクションについて】
YSLの“今”を体験できるオンラインイベントでは、ブランドの世界観に合わせたデジタルコンテンツの企画・開発を行いました。複数の質問に回答すると、ブランドアンバサダー"JO1" がメッセージとおすすめアイテムを音声で届ける診断コンテンツをはじめ、YSL製品のビジュアルを活用したゲームをクリアしてもらえるオリジナルギフトやオリジナル壁紙をダウンロードできるプレゼントコンテンツなど、多彩な限定デジタルコンテンツをご用意。
さらに、上海に続き世界で2番目となる東京開催、伊勢丹新宿店 1階 ザ・ステージで行われたポップアップイベントのブースデザイン、制作・運営を担当いたしました。
YSL held the world’s first online and offline simultaneous virtual event “YSL BEAUTY ZONE,” a global event to celebrate the launch of “All Hours Liquid,” a foundation for reproducing beautiful skin.
For this event, we provided the virtual space production service “VTQ (boutique)” and were in charge of total direction from overall planning to production and operation.

The theme of “YSL BEAUTY ZONE,” which expresses the YSL of today, is “PUSH THE BOUNDARIES - Now Beauty is Power.
It offers an unprecedented and exciting experience as well as special beauty items and content that are based on the concept of “beauty makes you stronger” and “everyone has the chance to change”.

[Supplying VTQ]
At the virtual event, the “YSL BEAUTY ZONE” virtual tower inspired by “TOKYO CITY” will appear. On each floor of the five-story tower, iconic products representing YSL will be displayed.
By providing “VTQ,” which designs and constructs realistic 3D CG spaces, the world view proposed by the brand is created, and a purchase experience that combines the advantages of real stores and e-commerce sites is achieved.

[Advantages of using VTQ]
Virtual boutiques and virtual only stores can be designed and built from scratch without the need for real stores.
Even those who cannot visit a real store can enjoy the store experience online.
Various functions can be set up in an original space that creates a brand’s world view.

[About Total Direction]
We planned and developed digital content based on the brand’s worldview for an online event that allows visitors to experience the YSL of today. A variety of limited digital contents were offered. These included diagnostic contents in which the brand ambassador “JO1" delivered a message and recommended items after answering multiple questions. Also, a present content in which visitors who completed a game using YSL products could download an original gift and original wallpaper.
In addition, we were in charge of booth design, production, and operation for the pop-up event held on the first floor of the Isetan Shinjuku store in Tokyo, the second such event to be held in the world, following Shanghai.